vrijdag 26 augustus 2011

On-Googlebare producten in het Cultuurwarenhuis

Weer wat stappen verder gekomen met het Cultuurwarenhuis in het Rijnlandblok in Leiden. Het eerste verzamelgebouw voor startende winkeliers van Europa. Gemixt met al het moois dat Leiden Cultuurstad te bieden heeft. Impuls voor Leiden als toeristische stad. Als winkelstad. Impuls voor Leidse economie. Impuls voor binnenstad en Breestraat. Toch een Bijenkorf voor de Leidenaar, maar dan specialer. Impuls voor Leiden Cultuurstad. De belangstelling groeit.

on-Googlebaar
Waarom zou je een 2000 m2 grote winkel beginnen als iedereen tegenwoordig op internet koopt? Omdat onze producten on-Googlebaar zijn. Hoe kom je er op dat er überhaupt zoiets bestaat als een mountainbike van bamboe? Retro miniatuur wielrennertjes uit een legering van zink, aluminium, magnesium en koper? Appeltaarten gemaakt van bijna uitgestorven appelrassen? Handgemaakte vintage rokken van corduroy? Een pop met een handicap voor kinderen met een handicap?

Strik
Op internet heb je een zoekwoord nodig, in het Cultuurwarenhuis niet. Daar zie je designproducten voor het eerst. 'Winkel van ontdekkingen.' Hmm, toch maar niet. Soms worden ze onder je neus gemaakt - ateliers en winkels onder één dak. Elke keer dat je het Cultuurwarenhuis bezoekt vind je weer wat nieuws - nieuwe starters, nieuwe producten, optredens van onbekende artiesten. Winkelen als uitje. Een winkel waar je blijft plakken. Waar je met méér spullen vandaan gaat dan je eigenlijk van plan was. Die je direct onder je arm kunt meenemen. Die niet een dag later geleverd worden door een anonieme koerier, maar direct door de maker van het product. Die er speciaal voor jou een grote strik omheen doet. Een winkel die beroert, ontroert, inspireert, samenbrengt. Een winkel die je alles brengt wat je zo gaandeweg begon te missen bij het winkelen op internet.

1 opmerking:

Simone van Olst zei

Ik kan in ieder geval niet wachten tot dit waarheid mag worden.. Ik droom ondertussen lekker verder over dit bijzondere warenhuis!