donderdag 26 augustus 2010

Idee: één sponsor voor meerdere Leidse evenementen

Tal van Leidse festivals en andere initiatieven moeten elk jaar weer de boer op om sponsors te vinden. Ik stel me voor dat dat niet iedereens hobby is. In elk geval niet de mijne. Het liefst zou je één hoofdsponsor willen die de basis onder je begroting legt schat ik zo in. Zoals Bavaria de City Race in Rotterdam sponsort en ING Sail Amsterdam. Maar bij de echt grote jongens hoef je met je wat kleinere evenement niet aan te kloppen.

Zou het geen idee zijn, zat ik me laatst te bedenken, dat je een sponsor als Grolsch of Heineken of Achmea vanuit Leiden niet een individueel evenement aanbiedt, maar dat we als gezamenlijke evenementenorganisatoren meerdere evenementen in één keer laten sponsoren? Dus dat een grote sponsor een hele stad adopteert als het ware? Het filmfestival, Werfpop, El Cid, de Waterdagen, het Jazzfestival et cetera. De hele rataplan. Is dat al eens geprobeerd?

1 opmerking:

Unknown zei

Lijkt me een fantastisch idee,
We zijn nu bezig sponsors te werven voor het KidsFilmGala 2011. Ja: wie wil?

Het wordt echt een heel nieuw en spetterend evenement met als goede doel: Xenia (ja hoe kan het ook anders..)
Een helse klus, maar ook leuk. Je moet toch zoeken naar de win-win voor beide partijen, en dat is weer afhankelijk van zowel evenement als sponsor. Sta open voor tips! De ultieme Leiden-evenementen sponsor is meer dan welkom natuurlijk, maar ken helaas geen voorbeelden.

www.kidsfilmgala.nl