dinsdag 29 september 2009

Gratis buggy's voor ouders

Als je straks per fiets je kind naar Leiden komt, kun je bij een aantal stallingen een buggy lenen. Tegen inlevering van je fietssleutel. In Nijmegen en Utrecht is een soortgelijk project een succes. Ik vind het ook een uitstekend plan, een initiatief van de VVD.

Toen mijn kinderen nog klein waren, zat ik ook constant te hannessen met onze kinderwagen. De stad is vanuit ons huis net iets te ver lopen, maar prima te befietsen. Uiteindelijk een haak gemaakt waarmee ik 'm achter de fiets kon hangen, maar het bleef een gevaar op de weg. Blij dat dat gehannes voor toekomstige ouders achterwege kan blijven. En het achterliggend idee, dat ouders nu naar goed per auto bereikbare winkelcentra buiten de binnenstad gaan en straks niet meer, vind ik heel slim.

Geen opmerkingen: