dinsdag 1 maart 2011

Rio Turia en Singelpark

Ik zoek iemand (of meerdere mensen) die me mee kan helpen met research ten behoeve van een presentatie over het Singelpark in Leiden (zie blog gisteren). Voor die presentatie heb ik nodig:

  • Feiten, foto's en tekeningen over de ontstaansgeschiedenis van de singelrand rond Leiden;
  • Een top 10 van langste singels rond steden in Europa/de wereld;
  • Een top 10 van langste stadsparken in Europa/de wereld (zie onder);
  • Mooie, inspirerende, levendige foto's van hoge kwaliteit van de Leidse singels anno nu: schaatsen op de singel, hardlopen, picknicken, toeristen, Schemerstad, spelende kinderen, mooie natuur, mooie gebouwen etc.
  • Iemand met een helikopter die een rondje singel kan vliegen en op camera kan opnemen.
Wie kan me hierbij helpen?

Via Twitter kreeg ik al wat tips. Zo is er een groot park in Krakau dat de stad omringt. Breder, maar 'slechts 3,2 kilometer lang. In Madrid werkt men aan een 6 kilometer lang, 25 meter breed park. Die van ons is 100 meter langer. Langer is het nieuwe park in Valencia op een drooggelegde rivier, 8 kilometer en een mooi voorbeeld voor Leiden hoe je zoiets kan aanleggen én vermarkten (zie foto en video). De langste ter wereld zou deze wel eens kunnen zijn.

Geen opmerkingen: