Zeventig studenten Communicatie van de Hogeschool Leiden zijn gisteren gestart met een bijzonder project: ComOn. Dit is een gezamenlijk initiatief van Leiden Communicatiestad en de hogeschool waarin de studenten elf weken worden ondergedompeld in de Leidse communicatiesector en in zelfstandig ondernemerschap. In de eerste twee weken bezoeken de studenten zestien Leidse communicatiebedrijven, waar ze een kijkje achter de schermen nemen.
Ze voeren bij elk bezoek een opdrachtje uit om te ontdekken waar hun talent ligt. Zo ontwerpen ze bij een designbureau een pizzadoos, bij een evenementenbureau maken ze een evenementenplanning, bij een mediabedrijf verzinnen ze de cover van een tijdschrift.
Aan het eind van de twee weken zetten ze zelf een communicatiebureau op en voeren ze opdrachten uit voor echte opdrachtgevers. Elke week krijgen ze een masterclass van professionals uit de Leidse communicatiesector over een veelheid aan onderwerpen, van creatief denken tot design, van het ontwikkelen van een strategisch plan tot het maken van een projectontwerp. Aan het eind van de elf weken presenteren ze hun advies of product aan de opdrachtgevers tijdens een feestelijke slotmanifestatie.
Op de Hogeschool Leiden studeren ruim 350 studenten Communicatie. De stichting Leiden Communicatiestad is een initiatief van de Universiteit Leiden, Hogeschool Leiden, ROC Leiden, gemeente Leiden, Kamer van Koophandel Leiden en communicatiebedrijven in Leiden. Het doel is de Leidse communicatiesector sterker te maken en te ontwikkelen als tweede pijler onder de Leidse economie door te investeren in onderwijs, onderzoek, promotie, acquisitie, huisvestingsmogelijkheden en het stimuleren van ondernemerschap.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten