Leiden heeft zó veel onbekend creatief talent. We proberen ze naar boven te halen door de Leiden Creative City Index op te zetten. Dan denk je het aardig op een rijtje te hebben, en stuit je op weer een hele reeks nieuwe namen. Ik heb het opgegeven dat we dit jaar de lijst met namen sluitend krijgen: het zal niet meer dan een inspirerende eerste versie zijn.
Neem Ron van Empel. Vanuit een mooie niet-publiek toegankelijke showroom in nota bene de Sumatrastraat levert hij over de hele wereld interieurartikelen, met name een eigen lampencollectie. Hij staat nu met een uitgebreid artikel in MTC (More Than Classic - zie foto). Weer typisch een gevalletje van: in Amerika kennen de kenners hem, maar in eigen stad is 'ie onbekend.
Dat zei Paul Koek laatst ook: 'We spelen als hoofdact op de belangrijkste theaterfestivals van Europa, we worden geboekt van New York tot München, maar in Leiden heb ik het gevoel dat bijna niemand weet wat de Veenfabriek doet.'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten