In juni verschijnt een dik bookazine over Leiden als creatieve stad. Tientallen journalisten, fotografen en vormgevers met een groot hart voor de stad werken er belangeloos aan mee. Ook studenten Communicatie van de Hogeschool Leiden zetten zich ervoor in. Het doel van het boek is om de creatieve stad die Leiden is in al zijn bijzondere facetten te laten zien: festivals, cultuur, bioscience, communicatie, space, wetenschap, technologie, innovatie, creatieve hotspots etc. etc.
De doelgroep is in de eerste plaats de creatieve klasse van Leiden zelf: we hebben nauwelijks van elkaar in de gaten wat we aan het doen zijn en welk talent er is. Als je samenwerking wilt stimuleren, zal men elkaar eerst moeten leren kennen. Daarnaast is het boek een visitekaartje voor de stad in het aantrekken van talent van buiten de stad. Of dat nou cultuurmakers, investeerders, studenten of potentiële medewerkers zijn.
Het boek krijgt de vorm van een magazine: actueel, met een gevarieerd onderwerpaanbod, verrassende invalshoeken, wisselende genres en veel ruimte voor infographics en beeld. Heb je ideeën over wat we zeker aan bod moeten laten komen, dan hoor ik dat graag! Ook als je wilt meewerken aan het bookazine moet je zeker even mailen.
Het bookazine zal te koop zijn in winkels. Organisaties kunnen tegen korting meerdere exemplaren bestellen, bijvoorbeeld om als relatiegeschenk weg te geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten