donderdag 29 januari 2009

Dansen voor gevorderden

Ik kreeg een mailtje van Danssalon In Casa: zij gaat dansfeesten voor dertigplussers organiseren. "Nieuwe trend in Nederland: disco-avonden voor oudere jongeren... Ook In Casa speelt in op de trend. Op 20 maart beleeft een '30 up discofeest' zijn première in de Leidse Danssalon." Een mooi initiatief. Ik weet niet of ik deze mail nou heb gekregen omdat ik tot de doelgroep behoor, of omdat ik eerder heb geopperd om een dansclub te beginnen die zich specifiek richt op dertigplussers, bijvoorbeeld in de Meelfabriek. Daar zou ik overigens iets anders programmeren. In het programma van In Casa kun je dansen op de muziek uit jouw jonge jaren. Led Zeppelin, Meatloaf enzo. Ik denk (maar ik ben zeker geen expert) dat dertigplussers niet (alleen) met hun verleden willen worden geconfronteerd, maar ook op nieuwe (kwaliteits)muziek willen dansen. Alleen wel met leeftijdgenoten.

Geen opmerkingen: