Leiden is zestien communicatiebedrijven rijker. Althans, voor de komende drie maanden. In een paar dagen tijd hebben zeventig tweedejaars communicatiestudenten van de Hogeschool Leiden de bedrijfjes uit de grond gestampt. Ze presenteerden ze afgelopen vrijdag aan elkaar (foto), de leiding van het project CoMon en enkele potentiële opdrachtgevers. Leuke verrassing was dat alle bedrijven voor de komende weken een werkplek hebben aangeboden gekregen in Nieuwe Energie.
Vorige week bezochten de studenten in groepjes een flink aantal Leidse communicatiebedrijven. Die waren geregeld door Leiden Communicatiestad. Het was leuk om de reacties op Twitter te volgen. Waar het bedrijf voor de ene student 'nogal saai' was, was 'ie voor de ander geweldig, en omgedraaid. Dat is maar goed ook: op die manier hebben de studenten dus kunnen ontdekken wat wel en niet bij hun interesses past. Mijn bureau heeft er vier concurrenten bij gekregen: vier groepen studenten besloten een bureau voor bedrijfsjournalistiek op te zetten.
Deze week zijn ze enthousiast aan de slag met positionering, huisstijl, website en het zoeken van opdrachtgevers. Daarna gaan ze werken aan concrete opdrachten. Bijna alle bedrijven waren een uur na oprichting al op Twitter te vinden. Als je zoekt op hashtag #comon dan vind je ze.
Op de blog van studente Karin Hendrikse een leuk verslag van de eerste week.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten