vrijdag 9 juli 2010

Idee: filemeldingen ín de stad

Ik zou graag meldingen van opstoppingen ín de stad willen hebben. Die zijn voor mij vaak relevanter dan filemeldingen op de snelwegen. Zo doe ik er 25 minuten (!) over om vanaf mijn huis (Raadsherenbuurt, Leiden) op de A4 te komen (6 km). Dat is even lang als vervolgens het hele stuk van Leiden naar bv Rotterdam (30 km, 25 minuten).

Ik zou graag willen weten welke van de vier mogelijke uitvalswegen naar de A4 ik het beste kan nemen om zo veel mogelijk opstoppingen te vermijden. Dáár valt de meeste tijdswinst te boeken. Moet ik over de Langegracht-Hooigracht-Lammenschansweg-Europaweg? De files op met name de Lammenschansweg (foto) kunnen hemeltergend zijn. Of kan ik beter de Churchillaan pakken om de Lammenschansweg te omzeilen. Misschien beter de route Hoge Rijndijk- Willem van de Madeweg? Of een rigoreuzere maatregel: de Willem de Zwijgerlaan en dan door Leiderdorp? Of zijn er nu ook opstoppingen nu de WdZ wordt vernieuwd? Het zou fantastisch zijn als er een service zou komen via bijvoorbeeld je mobieltje die je in de spits precies vertelt hoe je op dat moment het snelst door of langs de stad komt.

Geen opmerkingen: