Dat kan doordat vrijwel alle sprekers een belangeloze bijdrage leveren. Ze hebben zonder uitzondering een sterke band met Leiden en regio. Ze hebben er hun bedrijf, ze geven er les of doen er onderzoek, ze wonen er of ze zijn alumnus. Op het programma staan tal van bijzondere bijdragen, variërend van diepgravende theorie van de hoogleraren van de Universiteit Leiden tot prachtige praktijkverhalen. Debatten, interviews, lezingen, tentoonstellingen, powerpointloze verhalen aan boord van een antiek vrachtschip, workshops, masterclasses, rondleidingen, wedstrijden, meet & greet, communicatieboekenwinkel: te veel om op te noemen. Een kleine greep:
- In welke rollercoaster ride kom je terecht als je om 02.30 uur je bed uit wordt gebeld met de mededeling dat Willem Holleeder in je ziekenhuis is opgenomen? (directeur communicatie LUMC)
- Waarom lukte Joost niet, het bedrijf dat het televisiekijken in de wereld zou veranderen? (ex-managing director Joost)
- Wat is het geheim achter de speeches van Barack Obama? De Universiteit Leiden deed onderzoek.
- Wat is het ware verhaal achter de Emmy Award-winnende documentaire 'Terug naar Beslan' van Albert Reinders?
Dat wordt nog erg lastig kiezen op 11 februari, in het Huis van de Communicatie in Nieuwe Energie in Leiden. Meer info op http://www.festivaldeverleiding.nl/.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten